Monitoring w obiektach handlowych

Sklepy wszelkiego rodzaju mogą znaleźć się na celowniku złodziei. To nieprzyjemne, aczkolwiek naturalne zjawisko, które musi się spotkać ze zdecydowaną odpowiedzią. W przypadku obiektów handlowych można podjąć wiele kroków, mających na celu ograniczenie ryzyka kradzieży, a także skuteczne zatrzymanie tych osób, które się jej dopuściły.

Kluczowym elementem poza pracą ochroniarzy są instalowane monitoringi. Stanowią one normę we wszystkich sklepach sieciowych, gdzie zazwyczaj istnieją wewnętrzne standardy oraz procedury bezpieczeństwa. W przypadku dużych obiektów liczba kamer montowanych w różnych miejscach jest znacznie większa.

Zadaniem pracowników nadzorujących pracę monitoringu jest wyłapywanie wszelkich niewłaściwych zachowań – zarówno po stronie klientów sklepu, jak i personelu. Zdarza się bowiem, że kradzieży dopuszczają się także zatrudniane w sklepie osoby. Gdy obserwator monitoringu namierzy człowieka, który coś ukradł, może od razu powiadomić ochronę poruszającą się w okolicy kas.

Rozmieszczenie kamer monitoringu nie może być przypadkowe. Powinno być zgodne z pewną logiką i sprawiać, aby jak największy obszar sklepu znajdował się pod czujnym okiem ochrony. Obecnie do dyspozycji są coraz nowocześniejsze urządzenia, które pozwalają na rejestrację obrazu w dużej rozdzielczości, robienie doskonale widocznych zbliżeń i oferują wiele innych przydatnych funkcji.

Technologia pomaga więc w walce z kradzieżami, o ile posługują się nią specjaliści, którzy wiedzą jak jej właściwie użyć..